Second Life is een virtuele wereld waarin personen, avatars, naar eigen
inzicht vorm en inhoud kunnen geven aan een virtueel leven. Het Nederlandse Rode
Kruis staat midden in de maatschappij en vindt dat zij niet mag ontbreken op
Second Life. Onderzoekers en studenten van de Vrije Universiteit in Amsterdam
hebben de organisatie ondersteund bij het mogelijk maken van deze virtuele
collecte.
De persconferentie, die maandag op de Vrije Universiteit plaats vond was
geslaagd. Na afloop heeft Yfke gecollecteerd en is er zo'n 1400
Lindendollar opgehaald.
Naast de activiteiten op Second Life heeft Yfke de hoofdrol in de campagne
van het Rode Kruis, waarin collecteren op een verrassende manier wordt
gepresenteerd. De aandacht gaat naar Holland's Next Top Collectant. In de
commercial worden de collectanten van het Rode Kruis klaargestoomd door het
topmodel om te collecteren.
Yfke
siert vanaf maandag 25 juni de gevel van het hoofdkantoor. Een foto van Yfke van
12 bij 14 meter zal de voorkant van het gebouw bedekken. Afbeeldingen van Yfke,
topmodel en ambassadeur van het Rode Kruis, staan wel vaker in de bladen of op
billboards, maar een doek van bijna 175 vierkante meter is ook voor Yfke uniek.
De collecteweek van het Nederlandse Rode Kruis is van zondag 24 tot en met
zaterdag 30 juni 2007. In deze week zullen ongeveer 20.000 vrijwilligers van het
Rode Kruis langs de deuren gaan met een collectebus.
Het Nederlandse Rode
Kruis helpt de meest kwetsbaren in de samenleving, zowel in Nederland als
Internationaal.
Hier treft u de commercials en de avatars aan,
De banners staan op
deze
pagina en de stoppers op
deze.
Klik op een illustratie voor een hogere resolutie.
Avatardesigner is Viola van Alphen.